Tinteste direct publicul tau printr-un influencer

Intr-o era a tehnolgiei, observam cum tot mai multe forme de afaceri isi muta activitatea in mediul online, pentru a ajunge la consumatori intr-un timp mult mai scurt si utilizand o suma de bani mai mica.

Promovarea online a capatat diverse conotatii si forme in ultimii ani, largindu-si aria tot mai mult. Un fenomen in mediul online aparut recent este “influencerul”.

Ce este influencer-ul?

Influencerul, numit si  endorserul este o persoana care activeaza in mediul online si care intr-o perioada de timp lunga si multa muca a devenit o imagine intr-o anumita zona.

Influencerul este acel blogger sau vlogger popular care a create o comunitate in jurul lui pe care o poate influenta: de obicei influencerul este foarte apreciat de publicul sau, este considerat un model demn de urmat in domeniul in care el activeaza.

Putem intalni influenceri in zona de frumusete, cariera, afaceri si asa mai departe.

Cum gasesti un influencer?

Atunci cand te hotarasti sa apelezi la serviciile unui influencer, trebuie sa tii cont de cateva aspecte. In primul rand, asigura-te ca publicul tau tinta se identifica cu publicul influencerului.

Acesta este primul research pe care trebuie sa il faci. In caz contrar, mesajul tau va ajunge la persoanele nepotrivite si va fi ignorat.

In al doilea rand, ai grija ca influencerul sa fie intr-adevar influencer – numarul de follower/vizitatori pe site nu este intotdeauna cel care conteaza cel mai mult.

Cauta o comunitate, un grup de oameni care interactioneaza, un influencer care se identifica cu publicul sau si empatizeaza cu el.

Costuri vs beneficii

Influencer

Serviciile unui influencer pot varia foarte mult, la fel si preturile. In functie de canalul pe care este prezent, serviciile lui pot fi advertoriale, postari, videouri, storyuri si multe altele.

Pretul variaza in functie de canal, pozitie, astfel ca costurile incep de la 100 euro si pot urca pana la 1000 euro.

Daca te intrebi care sunt beneficiile pe care ti le poate aduce colaborarea cu un influencer, iata cateva dintre cele mai importante:

  • Atingerea publicului tinta: daca ai identificat in mod corect o comunitate creata in jurul unui influencer si care se indentifica cu posibilii tau consumatori, esti pe drumul cel bun. Cu siguranta mesajul va fi trimis la oamenii potriviti.
  • Vizibilitate: daca pana acum nu ai reusit sa creezi o imagine a brandului tau, un influencer te poate ajuta mult. Astfel, afacerea ta va fi promovata si expusa unui public larg, interesat de produsul tau sau de serviciile tale.
  • Cresterea vanzarilor: Influencerul este cel care poate sa convinga un posibil consumator: Vorbeste despre produsul sau serviciul pe care il oferi, despre beneficii si va indemna publicul sa incerce si el.
  • Castigi incredere: Un influencer este un model pentru publicul lui. Daca va promova brandul tau, publicul va avea incredere ca sustii un brand valorous, care aduce diverse beneficii.

Daca pana acum metodele clasice de marketing nu au dat rezultatele pe care le-ai dorit, poti sa incepi sa iei in considerare colaborarea cu un influencer!

Leave a Comment